Frisse wind tussen zoete broodjes
Parlevliet & Van der Plas is een in de visserijwereld bekende rederij en haring-groothandel met naast schepen en vestigingen in Nederland, ook nog fabrieken en dochterondernemingen over de hele wereld. Het bedrijf verzorgt met ruim achthonderd medewerkers het hele traject van vangst tot aflevering.
Parlevliet & Van der Plas heeft een centraal computersysteem met enkele fysieke servers, een flink aantal virtuele servers en terminals voor de gebruikers, waarop hun gehele Nederlandse en deels Duitse automatisering draait. Dit stelt nogal wat eisen aan de beveiliging, volgens hoofd systeembeheer Peter Remmelzwaal: “Als er een storing optreedt, zit hier en daarbuiten meteen zeventig man duimen te draaien”.
Klantquote: “We hebben inderdaad wel eens crisissituaties gehad en altijd een positief gevoel overgehouden aan de wijze waarop WintelligeNT daarmee omging.”
“In 2002 verhuisden we van Katwijk naar Valkenburg en we besloten het nieuwe pand helemaal nieuw in te richten. Zo ook de volledige IT omgeving. We vroegen bij een aantal automatiseerders offerte aan en WintelligeNT bleek niet de allergoedkoopste en had een volledig nieuwe benadering.
Toch hebben we voor hen gekozen. Met name een van onze directeuren, een no-nonsense type, voelde een duidelijke klik met Frank Busch. Frank zegt niet meteen dat alles mogelijk is en is daarover eerlijk.”
Beheersbaarheid van het backend systeem
Niet alle IT is ondergebracht bij het Haagse bedrijf: “We doen ook zaken met andere bedrijven, waaronder ook de zogenoemde ‘dozenschuivers’. Wel goede overigens: we zoeken voor ieder onderdeel de beste leverancier. WintelligeNT is onze partij voor het belangrijkste deel: het centrale backend systeem met de Citrix- AppV- en VMwareservers . We hebben voor die oplossing gekozen vanwege de beheersbaarheid: de gebruiker heeft eigenlijk weinig meer dan een kastje met een uitgekleed Windows erop.
Klantquote: “Ik ben blij met WintelligeNT. We hebben absoluut een goede relatie met hen. Hun mentaliteit – niet ‘van negen tot vijf’ – sluit aan bij de onze. Ze zouden bij wijze van spreken een onderdeel van ons kunnen zijn!”
Leerzame samenwerking
Het komt weinig voor dat Remmelzwaal WintelligeNT moet bellen voor de oplossing van een probleem: “Maar als de nood aan de man is, dan kunnen we de mensen zelfs bereiken op hun 06. Dan staan de hulptroepen ook meteen klaar om – indien mogelijk op afstand – het euvel aan te pakken. Positief is dat je daar ook weer van leert. De volgende keer dat je met een bepaald euvel te maken krijgt, kun je het waarschijnlijk zelf oplossen. Daardoor komt WintelligeNT pas in beeld bij ‘nieuwe’ of complexe storingen. En zo hoort het ook!”